brunomartins.pt Artwork, Photography & Post-Production
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ALICIA 3.0 – Ink-jet on double plexiglas, 210 x 297 mm.
© Bruno Martins e Mário Lisboa Duarte, 2015 | All Rights Reserved
Prize “Accésit. Premio de Poesía Experimental de la Diputación de Badajoz (14ª edição) – 2015”
– https://www.dip-badajoz.es/agenda/index.php?id=3&agenda=8624&1=6&3=0&4=0&5=–&6=–&7=2&p8=6
– http://culturabadajoz.com/xiv-edicion-del-premio-de-poesia-experimental/
Paper published “Through the Touching Glass: Literature for Haptic Inter[(surf)aces] – from Diogo Marques, 2016“
– http://nt2.uqam.ca/fr/cahiers-virtuels/article/through-touching-glass-literature-haptic-intersurfaces
Work published in “WR3AD1NG D1GIT5: artist collective dedicated to the disruptive exploration of bridges between the arts, curatorship and creative research.”
– http://www.wreading-digits.com/site/uk/projects/alicia-3-0/
“First, there’s the room you can see through the glass—that’s just the same as our drawing room, only the things go the other way. I can see all of it when I get upon a chair—all but the bit behind the fireplace. Oh! I do so wish I could see THAT bit! I want so much to know whether they’ve a fire in the winter: you never CAN tell, you know, unless our fire smokes, and then smoke comes up in that room too—but that may be only pretence, just to make it look as if they had a fire.” – Lewis Carroll, “Through the Looking Glass”
“Na superfície vítrea tão transparente quanto transluente que medeia a interacção com ALICIA 3.0, um jogo de luzes e sombras coloca em evidência as propriedades da sua interface: reflexão, transmissão, refracção, difracção. Nela, retina e dedo conjugam-se para darem lugar a um questionamento do mundo cada vez mais “digital” em que vivemos. O que pode ser visto como um toque consciente ou manipulação, é, em vez disso, uma experiência imersiva inconsciente e quase automatizada em direção à alienação. No fundo, como Alice, do outro lado do espelho.” – Diogo Marques, “ALICIA 3.0”